Κώδικας Δεοντολογίας
Με τον Κώδικα Δεοντολογίας του Ν.4224/2013 θεσπίζονται γενικές αρχές συμπεριφοράς και υιοθετούνται βέλτιστες πρακτικές, οι οποίες έχουν ως στόχο την ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης, την αμοιβαία δέσμευση και την εμπρόθεσμη ανταλλαγή μεταξύ δανειοληπτών και ιδρυμάτων της αναγκαίας πληροφόρησης. Απώτερος στόχος είναι κάθε πλευρά να είναι σε θέση να σταθμίσει τα οφέλη ή τις συνέπειες εναλλακτικών λύσεων ρύθμισης ή οριστικής διευθέτησης των ληξιπρόθεσμων δανείων για την εύρεση της κοινώς αποδεκτής λύσης.
Με τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία τίθεται σε παραγωγική λειτουργία από τη Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου 2023, εκπληρώνεται ο παραπάνω στόχος, επιτρέποντας την ανταλλαγή της απαραίτητης πληροφορίας μεταξύ δανειοληπτών και ιδρυμάτων, καταγράφοντας τα στάδια του Κώδικα Δεοντολογίας και τον χρονισμό τους.
Με τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας θα επιτρέπεται η καταχώρηση των αιτήσεων που υποβάλλουν οι δανειολήπτες/εγγυητές για τη διεξαγωγή των Σταδίων 2 και 4 της Δ.Ε.Κ. του Κώδικα Δεοντολογίας, τα οποία θα λειτουργούν πλέον αποκλειστικά μέσω αυτής. Προκειμένου να συνδεθείτε, μπορείτε να συμβουλευτείτε το «Εγχειρίδιο Χρήσης για Αιτούντα της νέας Ψηφιακής Πλατφόρμας Κώδικα Δεοντολογίας».
Η Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (ΔΕΚ), βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας Ν.4224/2013, παρουσιάζεται στα επισυναπτόμενα αρχεία:
- Ενημερωτικό φυλλάδιο προς οφειλέτες με οικονομικές δυσχέρειες - Κώδικας Δεοντολογίας του Ν4224_2013
- ΕΠΑΘ (392-1-31.05.2021) - Αναθεώρηση Κώδικα Δεοντολογίας του Ν.4224/2013
- Εγχειρίδιο Χρήσης για Αιτούντα της νέας Ψηφιακής Πλατφόρμας Κώδικα Δεοντολογίας
- Αίτηση ενστάσεως πελάτη
- Ορισμός "Συνεργάσιμου δανειολήπτη", Ειδικά σημεία επικοινωνίας & Φορείς παροχής συμβουλευτικής συνδρομής